پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183907
افزايش قيمت بنزين منتفي است/ سرنوشت کارت سوخت در دست وزير نفت
تاریخ انتشار : 1394/09/29 16:48:29
نمایش : 1389
رئيس کانون جايگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به اينکه تا پايان سال قيمت بنزين افزايش نخواهد يافت گفت:دولت براي حفظ کارت هوشمند سوخت، طرح هايي را در دست بررسي دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار ناصر رئيسي‌فرد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اينکه تا پايان سال قيمت بنزين افزايش نخواهد يافت گفت: هم‌اکنون رقمي بابت افزايش قيمت بنزين از سوي مسولان در بودجه 95 اعلام نشده است و طبق گفته شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران تا آخر سال جاري افزايش قيمت نداريم.
 
رئيس کانون جايگاه‌داران سوخت کشور، مورد سرنوشت کارت سوخت نيز افزود: هم اکنون، بيشتر دارندگان خودرو در زمان مراجعه به جايگاه‌ها، از کارت سوخت جايگاه داران استفاده مي کنند که باعث به حاشيه رفتن کارت هاي سوخت شخصي شده است در همين راستا انجمن جايگاه‌داران سوخت کشور پيشنهاداتي را در اين زمينه ارائه داده است.
 
در ماه هاي اخير و با يکسان سازي نرخ بنزين، رانندگان، انگيزه اي براي استفاده از کارت سوخت شخصي ندارند به طوري که ميزان استفاده از اين کارت ها کاهش چشمگيري يافته است.
 
وي تصريح کرد: بسياري از رانندگان، ديگر تمايلي به استفاده از کارت سوخت شخصي ندارند به طوري که 80 تا 90 درصد خودروها در زمان مراجعه به پمپ بنزين ها به جاي کارت سوخت شخصي از کارت سوخت جايگاه داران استفاده مي کنند.
 
انگيزه مردم براي استفاده از کارت سوخت به صفر رسيده است
 
رئيسي‌فرد ادامه داد: دولت براي افزايش انگيزه مردم براي استفاده از کارت هاي سوخت، طرح هايي را در دست بررسي دارد. در ميان پيشنهادات مطرح شده براي سرنوشت کارت سوخت ، تبديل اين کارت به کيف پول الکترونيکي است که احتمال تصويب آن بيش از ساير طرح ها از جمله طرح هاي تشويقي و تنبيهي است.
 
پيگيري‌نشان مي دهد که طرح هاي پيشنهادي از شرکت هاي زيرمجموعه  به وزارت نفت ارسال شده است تا درباره سرنوشت اين کارت ها، تصميماتي اتخاذ شود.
 
جايگاه هاي سوخت توان ارائه خدمات را ندارند
 
رئيسي‌فرد در خصوص کارمزد جايگاه‌داران سوخت گفت: متاسفانه کارمزد جايگاه‌ها در سال‌جاري افزايش پيدا نکرده و اکثر جايگاه هاي کشور در ديگر توان خريد تجهيزات و ارائه خدمات را ندارند.
 
وي تاکيد کرد: در اين زمينه چندين بار جلساتي را با مسئولان دولت برگزار کرديم اما نتيجه مثبتي از اين گفت‌و شنودها حاصل نشده است.
 
وي گفت: پيش‌بيني مي‌شود اکثر جايگاه‌ در روزهاي آينده به دليل نبود منابع مالي تعطيل شوند.
 
از روز پنجم خردادماه سال جاري که وزارت نفت سهميه بندي بنزين را متوقف و قيمت ها را يکسان سازي کرد، ترديدها و گمانه زني ها درباره نحوه استفاده از کارت هاي سوخت بنزين ادامه داشته است.
 
با توجه به هزينه هنگفتي که براي راه اندازي سامانه هوشمند سوخت، صرف شده و به دليل اطلاعاتي که از طريق کارت هاي سوخت از وضعيت مصرف بنزين و گازوييل در کشور، جمع آوري مي شود، دولت تمايلي براي کنار گذاشتن اين کارت ها ندارد.
 
در صورت حذف سامانه هوشمند و کارت سوخت، وزارت نفت، مهم ترين ابزار براي جمع آوري دقيق ميزان مصرف خودروها که در جلوگيري از قاچاق سوخت نيز کاربرد دارد را از دست مي دهد.

براساس گزارش ها، تعداد کارت هاي سوخت بنزين فعال در کشور حدود 16 ميليون عدد است. تعداد 837 هزار کارت سوخت نيز براي خودروهاي ديزلي صادر شده است.
 
تعداد کارت هاي سوخت فعال بنزين براي خودروها تا 31 شهريورماه امسال تعداد 11 ميليون و 973 هزار عدد و کارت سوخت موتورسيکلت 3 ميليون و 912 هزار عدد بوده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html